Forum teamu RPG Akera.
Oficjalna strona teamu RPG Akera.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum teamu RPG Akera. Strona Główna
->
Mechanika
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
RPG!
----------------
Newsy
Sugestie
Komentarze
Mechanika
Książka
Gry
Fantastyka
Zażalenia
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Aker
Wysłany: Czw 12:02, 09 Sie 2007
Temat postu:
Dalsza część wykładu.
Będzie to D&D "POTĘPIENIEC" - tak to nazwałem. Otóż każda postać będzie musiała być w pewien sposób potępiona przez społeczeństwo.
Rozgrywka będzie toczyła się w moim świecie, który mam zamiar dopracować. Nie będę bawił się w setki bóstw itd.
Dla czego dnd, skoro można to samo zrobić w wfrp, a jak stwierdziliśmy, jest to lepszy system? Otóż D&D daje dużo więcej możliwości, począwszy od klas prestiżowych, po rasy, a kończąc na magii. Rezygnując z części zasad lub po prostu zrobienia z dnd i wfrp jedności, uzyskamy świetny efekt.
Każdy może przyjść na sesję i stworzyć postać <na razie jedną, pierwszo-poziomową>. Dzięki średniemu poziomowi drużyny <całej, razem z postaciami które nie brały udziału w scenariuszu - drużyna liczyć będzie ok 10 osób> będzie można wprowadzać "silniejsze" rasy. Jeżeli chcesz sobie pograć drowem, to na początku musisz doprowadzić drużynę do x poziomu, po czym deklarujesz, że chcesz stworzyć nową postać. W miarę czasu "stare", mało używane postaci, będą zabijane.
Dzięki temu na sesje może przyjść każdy, oraz MG <ja
> mogę sobie wybrać na daną sesję odpowiednie osoby <chcąc zrobić mordobicie wezmę Esta i Podwysa, a chcąc zrobić kampanię odgrywania wezmę Korna i Nifnera>.
PD będą rozdawane w mniej więcej taki sposób: liczba stała za sesję dla każdego <chyba że ktoś będzie się obijał> i PD za odgrywanie.
Podwys
Wysłany: Wto 23:09, 31 Lip 2007
Temat postu:
Nawet nawet ale i tak bym wybrał sobie 2 postacie i na zmianę nimi grał to by mi pasiło
Aker
Wysłany: Pon 22:38, 30 Lip 2007
Temat postu:
Przykładowe postacie, aby zobrazować wam o co mi chodzi.
Nifner
Wysłany: Pon 22:34, 30 Lip 2007
Temat postu:
Ja sie zastanowię nad opinią, bo całkiem niezły pomysł ale tak ogólnie to nie pisz o Wiesi bo ona nie gra.
Aker
Wysłany: Pon 20:19, 30 Lip 2007
Temat postu: Specyficzne RPG
Wpadłem na taki pomysł, żeby zrobić z RPG coś bardziej na kształt komputerowego RPG. A mianowicie chodzi o postacie.
W moim pomyśle chodzi o to, żeby w grze było więcej postaci, niż jest graczy. Bo przecież nie każdy zawsze może przyjść na sesje i nie każdy chce ciągle grać swoim kapłanem.
Ogólnie chodziłoby o to, że zostałoby stworzone np. 9 różnych w różnym stopniu postaci. Co każdy scenariusz każdy gracz mógłby wybrać sobie postać, którą chciałby rozwinąć i zagrać nią kolejny scenariusz. Każda postać zbierała by osobno swoje PD'ki. Dzięki temu w grze mogłoby brać udział np. 7 graczy, ale na kilka sesji <jeden scenariusz> przychodziłaby tylko czwórka. To stwarzałoby świetne warunki do pisania scenariuszy zaawansowanym mg oraz możliwość odgrywania skrajnie różnych postaci.
Gdyby napisać sensowne zasady zmiany postaci na jedną z "dziewięciu", wszystkie byłyby jednakowo rozwinięte, a gracze grający najlepiej zyskiwaliby różnego rodzaju bonusy.
Np. W RPG <D&D> gra u mnie Nifner, Korn, Est, Podwys, Wiesia i Magda. Do wyboru jest 8 postaci:
-zły, fanatyczny kapłan,
-zadufany w sobie mag,
-silny i prawy wojownik służący swojemu lordowi,
-łowczyni wampirów zmagająca się ze swoją wilkołaczą chorobą, -mistyczny łucznik, mieszkający na skrajach lasów,
-sprytny złodziej, który potrafi ukraść wszystko,
-przemiły i spokojny bard, potrafiący na poczekaniu wymyślić dobrą historię,
-mniszka zakonu czarnego księżyca, która zwalcza dobro.
Jest to jedna drużyna. Jednak podczas każdego scenariusza "podziela się" na 2 grupy - grupę BG i BN. MG decyduje, czy podczas tego, jak BG zdobywali doświadczenie dla swoich bohaterów, BN także je zyskują.
Można też przydzielić każdemu z graczy po 2 postaci, którymi muszą grać "na przemian" lub mniej więcej jednakowo zdobywać doświadczenie.
Każdy gracz miałby coś takiego jak EMP czyli efektywna moja postać. Zbierałaby ona sumowane PD gracza, które później dzieliłoby się przez ilość postaci, jakimi gracz rozegrał co najmniej np. 2 scenariusze. Przy awansie na kolejny poziom EMP gracz zyskiwałby "bonus".
Np. Podwys zyskał już kolejny poziom swojim EMP, dzięki czemu na jeden scenariusz może porzucić wszystkie postacie i zagrać Minotaurem. Przy następnym scenariuszu znowu musi wybrać jedną z 9 postaci.
Plusy: Ogromna różnorodność, wiele możliwości dotyczących różnych postaci, nieprzewidywalność gry, możliwość gry dla większej ilości osób.
Minusy: Brak fabuły dotyczącej TYLKO_MOJEJ_POSTACI, gra przypominająca tylko wykonywanie misji, liniowa możliwość rozwijania bohaterów.
Szczerze, to pomysł zaczerpnąłem z "Władców much" - Magicznych wojowników. Co o tym myślicie? Czy uważacie, że taka rozgrywka ma przyszłość?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin